Dużą zmianą w podejściu do kreowania produktów, zarządzania markami, produkcji, logistyki i zarządzania łańcuchem dostaw jest włączenie do strategii silnego komponentu ESG, czyli zrównoważonego rozwoju (w ramach którego bierzemy odpowiedzialność za środowisko, ludzi i biznes). Naszym celem jest, między innymi, rozwój produktów o niskim wpływie na środowisko. W modelu podejście ESG stanowi rodzaj filtra, za pośrednictwem którego analizowane będą nie tylko aktywności wewnątrz Grupy, ale także działalność, produkty i usługi naszych dostawców.
Kolejnym elementem modelu są aktywa produkcyjne oraz logistyczne. Grupę Kapitałową Śnieżka tworzą podmioty operujące na rynku farb dekoracyjnych i chemii budowlanej. W nowoczesnych zakładach produkcyjnych Grupy zlokalizowanych w czterech krajach, w tym 3 kluczowych – w Polsce, na Węgrzech i w Ukrainie – wytwarza się rocznie około 140 mln kg produktów. Istotnym aktywem decydującym o dostępności naszych produktów na wszystkich rynkach zbytu jest oddany niedawno do użytku obiekt o charakterze magazynowo-biurowym – Centrum Logistyczne Grupy Śnieżka – zlokalizowany w Zawadzie k. Dębicy. Umożliwia on kompletację wyrobów gotowych sięgającą 2 000 palet dziennie.