Śnieżka
Śnieżka
Śnieżka
Śnieżka
Model zarządzania zasobami ludzkimi w Grupie Kapitałowej Śnieżka opiera się przede wszystkim na wartości indywidualnego pracownika oraz współpracującego zespołu, skutecznie realizujących przyjętą strategię biznesową firmy. Kierunki działania oraz standardy w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi we wszystkich spółkach Grupy wyznacza Polityka personalna Grupy Kapitałowej Śnieżka.
Śnieżka
Śnieżka
Śnieżka
Śnieżka
Po uruchomieniu w październiku 2021 roku systemu SAP HCM w zakresie modułów kadrowych, płacowych i czasu pracy, rok 2022 był dla użytkowników tego oprogramowania czasem doskonalenia znajomości programu i jego funkcjonalności. Zmiany dokonywane w procesach toczących się w firmie miały wpływ na rozwój i adaptację wprowadzonych rozwiązań informatycznych. Koniecznym było dostosowanie ich do zmieniających się wymagań zarówno po stronie użytkowników, jak i rozwiązań prawnych.
Rok 2022 był czasem kontynuacji przeglądu systemów motywacyjnych w spółkach Grupy. Miało to związek z toczącymi się pracami nad aktualizacją i odświeżeniem obowiązujących w spółkach Śnieżka SA oraz Śnieżka ToC przepisów regulujących organizację pracy oraz systemy wynagrodzeń. Uregulowania te są mocno osadzone w obowiązujących przepisach prawa oraz w realizowanych przez spółki procesach.
Jeden z filarów systemu wynagradzania w Spółce dominującej od lat stanowi wartościowanie stanowisk pracy, wykonywane przez powołany Komitet Wartościujący. Cyklicznie odbywające się spotkania tego gremium pozwalają na szybkie reagowanie na zmieniającą się strukturę organizacji i aktualizacje zakresu odpowiedzialności i poziomów zaszeregowania stanowisk.
Na tej podstawie powstał obiektywnie uzasadniony taryfikator oraz tabela wynagrodzeń. W 2022 roku, zgodnie z Polityką personalną i założeniami Grupy w zakresie utrzymania konkurencyjności wynagrodzeń względem rynku, przeprowadzona została podwyżka wynagrodzeń dla stanowisk wskazanych w ramach analizy opartej o benchmark rynkowy.
Celem Grupy jest m.in utrzymanie porównywalności wynagrodzeń kobiet i mężczyzn zatrudnionych na podobnych stanowiskach. Monitoring tego celu odbywa się stopniowo, począwszy od spółek Śnieżka SA oraz Śnieżka ToC. W roku 2022 skorygowana luka w obydwu tych spółkach wyniosła poniżej 5%. Wskaźnik ten oznacza to różnicę między przeciętnym wynagrodzeniem mężczyzn i kobiet, wyrażoną jako procent przeciętnego wynagrodzenia mężczyzn według kategorii zatrudnienia.
W 2022 roku w Grupie kontynuowano działania zakresu Employer Branding – zarówno do wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji. Pracownicy trzech kluczowych spółek regularnie otrzymywali newslettery, a ważne tematy, takie jak na przykład wdrożenie odświeżonego katalogu Wartości Organizacyjnych, wspierały kampanie wewnętrzne. W firmowych mediach społecznościowych prowadziliśmy otwartą i autentyczną komunikację dotyczącą ważnych dla Grupy wydarzeń i ciekawych faktów z życia firmy. Dzieliliśmy się informacjami na temat Grupy i poszczególnych spółek, budując tym samym zainteresowaną naszą organizacją społeczność.