Przełożenie na wyniki Grupy miał wybuch konfliktu zbrojnego w Ukrainie i jego skutki dla działalności operacyjnej spółki Śnieżka-Ukraina, dla popytu konsumenckiego (zwłaszcza na rynku ukraińskim) oraz dla gospodarki. W raportowanym okresie Grupa obserwowała pogarszające się nastroje konsumenckie wywołane m.in. wzrostem presji inflacyjnej oraz prognozowanym spadkiem PKB. Grupa odnotowała także spadek siły nabywczej gospodarstw domowych, na co poza dwucyfrowym wzrostem cen przełożyły się podwyżki stóp procentowych wdrożone w celu przeciwdziałania inflacji.
Korzystnie na wyniki Grupy wpłynęły natomiast dwa czynniki: utrzymujący się od kilku lat trend premiumizacji, czyli kupowania produktów wyższej jakości (głównie w Polsce i na Węgrzech), oraz długoterminowa strategia cenowa (pricingowa). Pomimo trudnego otoczenia gospodarczego, w 2022 roku Grupa zwiększyła udziały na wszystkich trzech kluczowych rynkach – polskim, węgierskim i ukraińskim.