Roszczenia z tytułu odpowiedzialności za produkt mogą mieć negatywny wpływ na działalność i wyniki operacyjne Grupy Kapitałowej Śnieżka. Chcąc przeciwdziałać ryzykom produktowym, Grupa Kapitałowa Śnieżka dąży do ciągłej poprawy jakości programów obowiązujących w różnych obszarach Grupy oraz skupia się na efektywnym wdrażaniu programów badań, rozwoju, innowacji i zrównoważonego rozwoju. Dodatkowym narzędziem chroniącym przed skutkami niepożądanych wydarzeń jest ochrona ubezpieczeniowa w zakresie odpowiedzialności za produkt.
Ze względu na złożony proces technologiczny produkcji farb i lakierów, produkt końcowy jest obarczony ryzykiem posiadania wad. Grupa Kapitałowa Śnieżka dąży do wyeliminowania wszelkich wad produktu na każdym etapie jego powstawania – od procesów technologicznych, poprzez zakup najwyższej jakości surowców, spełniających najbardziej rygorystyczne normy, proces produkcyjny realizowany w najwyższym standardzie wraz z towarzyszącą̨ mu kontrolą jakości na każdym etapie produkcji. Również etapy magazynowania i dystrybucji podlegają bardzo rygorystycznym normom wewnętrznym oraz są na bieżąco kontrolowane.
W Spółce obowiązuje procedura postępowania z wyrobami niezgodnymi, w ramach której określone są zasady postępowania z wyrobami niespełniającymi wymaganych parametrów technicznych. Bieżące działania kontroli jakości pozwalają na zachowanie określonych parametrów surowców i wyrobów oraz na niezwłoczne reagowanie w przypadku niezgodności.